רשמים מסדרת מפגשי המבוא למסור נימה-דודו

רשמים מסדרת מפגשי המבוא למסור נימה-דודו

על דבר קיומה של "טליה אומנות העץ" בכלל, ועל קורס "מבוא למשור נימה" בפרט, למדתי תוך כדי שוטטות ברחבי האינטרנט בחיפושי אחר קורס לעבודה בעץ.
מיד עלו במוחי זיכרונות ילדות של ניסור פיסות עץ עליהם העתקנו באמצעות "נייר קופי" ציורים נאיביים של חיות .
שיחת הטלפון הקצרה עם טליה הביאה אותי לביקור התרשמות  בסדנא גדולה מרווחת ומוארת שבה ממוקמים שלל מכשירי נגרות המאפשרים כל סוג של עבודה בעץ, ועל כולם מנצחת בקור- רוח ובסבר פנים נעימות אישה קטנה אך גדולה, ושמה טליה. בעקבות הביקור נרשמתי לקורס "מבוא למשור נימה".
לראשונה  למדתי על היכולות בלתי מוגבלות (כמעט) של משור הנימה ליצור מגוון רחב של עבודות בעץ, וזאת בהנחיתה הנעימה והמפרגנת של טליה.
הידע התיאורטי והעבודה המעשית בהנחייתה המאוד מקצועית של טליה הקנו לי את הכלים הבסיסיים לעיסוק בעבודת העץ בכלל – ובמשור נימה בפרט, ולא פחות חשוב – את הביטחון להמשיך ולעסוק בכך גם בעתיד.
מפגשי העבודה בקורס היו איכותיים ומנוצלים כראוי וכך הפכו ימי השבת לימי צפייה למפגש בסדנא וימי א' בסדנא לחוויה נעימה ובעיקר מלמדת.
הזמן חלף מהר במהלך המפגש, וכך גם הקורס עצמו שהגיע לסופו לצערי.
זה הזמן להיפרד מטליה ולומר לה עד כמה  אני שמח שזכיתי ללמוד אצל מורה כה מוכשרת, יסודית ומפרגנת לתלמידיה.
 
תודה ויישר כוח.
 
דודו

חוג נגרות לילדי כיתות ה-ו

חוג נגרות לילדי כיתות ה-ו

על חוג נגרות לילדי כיתות ה-ו ;

השנה במסגרת החוגים במועצה האזורית גזר, נרשמו לחוג נגרות שניים מילדיי בני ה-11.
החוג מועבר על ידי טליה סלבסט.
למודת ניסיון מחוגים בשנים עברו, תוך חודשים ספורים הילדים מגיעים לרוויה מהחוג וזקוקים מדי פעם לחופש מהמערך השגרתי של החוג.
השנה למרבה הפלא הילדים חיכו לחוג מדי שבוע בכיליון עיניים.
הם התמידו להגיע כל שבוע ולהקדים כדי לא לפספס זמן מהשיעור.
זכור לי שבחופשת הפסח נסענו לנופש בצפון.
אחד מבניי גילה בדיעבד שפספס מפגש חוג והיה מאוכזב מאד.
מבחינתו היינו צריכים לדחות את הנופש ביום.
מקרה נוסף שהדגיש לי כמה חשוב להם החוג, היה כשהם פספסו את ההסעה
ונאלצתי לחזור הביתה מוקדם כדי שיגיעו לפחות לסוף השיעור.
טליה גלתה סבלנות רבה ורגישות לצרכים של כל אחד מהם.
טליה היא אשת מקצוע, מתיחסת ברצינות לילדים שהיא מדריכה,לתהליך העבודה ולתוצרים.
הילדים יצרו בהנחייתה עבודות מורכבות תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר.
עבודות הנגרות שיצרו בחוג איתגרו אותם.
רמת הקושי ומשך הזמן הנדרש להשקיע בכל עבודה לא הרתיעו אותם.
הם גילו יכולת לדחות סיפוקים, עד שהעבודה תהיה מוכנה.
הם גם הפנימו את הצורך בתיכנון ודיוק.
הם חזרו הביתה גאים. העבודות שימושיות ומקשטות בגאון את חדרם.
יש בחוג זה יכולת לחבר את הילדים לעבודת כפיים בסיסית שכה חסרה לדור הנוכחי.

מיכל